Różne oblicza fizjoterapii

Fizjoterapia może obejmować wiele różnych metod leczenia i profilaktyki, w zależności od konkretnych problemów, których doświadczasz. Fizjoterapeuta pomoże Ci, podczas pierwszej wizyty, zdefiniować Twój problem i obrać kurs na jak najlepszy sposób wsparcia procesu terapeutycznego. To wtedy fizjoterapeuta, Nowa Huta, ustali, jaka pomoc będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia.

Główne podejścia fizjoterapeuty do problemu

Trzy z głównych podejść, jakie może zastosować fizjoterapeuta, Kraków, to edukacja oraz poradnictwo, ruch i ćwiczenia, także terapię manualną. Osteopatia z terapią manualną to nie tylko seria ćwiczeń w gabinecie, ale  także zrozumienie Twoich potrzeb przez fizjoterapeutę, skutkujące zaleceniami, jakie ćwiczenia możesz sama wykonywać, aby radzić sobie z bólem lub zmniejszyć ryzyko ponownego niedowładu. Masaż może poprawić jakość życia niektórych osób z poważnymi lub długotrwałymi schorzeniami, zmniejszając poziom niepokoju i poprawiając jakość snu. W niektórych chorobach płuc stosowane są również techniki ręczne.

Terapia manualna w nowoczesnym gabinecie

Terapia manualna to technika, w której fizjoterapeuta używa rąk do manipulacji ciałem, mobilizacji i masażu tkanek ciała. To może pomóc w sytuacjach napięć mięśniowych i złagodzi ból i sztywność, poprawi krążenie krwi, pomoże w skuteczniejszym odprowadzaniu płynów z części ciała, poprawi ruch różnych części ciała, wypromuje relaks. Holistyczne podejście do pacjenta sprawia, że terapia masażem może być stosowana w leczeniu określonych problemów, takich jak ból pleców, ale może być również przydatna w przypadku szeregu schorzeń, które nie wpływają na kości, stawy ani mięśnie.