Terapie manualne to fizjoterapia, czy może coś zupełnie innego?

Fizjoterapia jest sposobem na utrzymywanie, rozwijanie i przywracanie zdolności ruchowej pacjentom, którzy tego potrzebują. Zazwyczaj jest to po przebytych kontuzjach, przy długotrwałych urazach lub po prostu dla zachowania świeżości ciała i jego gibkości, niwelowania napięć.

To pojęcie ma węższe znaczenie niż rehabilitacja. Fizjoterapia to forma terapii manualnej, która zapobiega szeregu schorzeń związanych z różnymi układami ciała, między innymi ze schorzeniami: neurologicznymi jak udar, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona; układu nerwowo-mięśniowego jak bóle pleców, zaburzenia związane z urazami kręgosłupa, urazy sportowe, zapalenia stawowe; układu sercowo-naczyniowego jak przewlekłe choroby serca, powrót po zawale do pełnej sprawności; układu oddechowego jak astma czy mukowiscydoza. Fizjoterapia ma jak widać po przykładach prezentowanych wyżej, szerokie zastosowanie w przywracaniu sprawności wielonarządowej.

Warto już dziś rozejrzeć się za dobrym fizjoterapeutą w twojej okolicy. Polecamy terapia manualna Kraków, z tego też względu, że pracuje tam dużo specjalistów. Do podstawowych rodzajów fizjoterapii można zaliczyć: ćwiczenia zakresu ruchu, mobilizacja tkanek miękkich, elektroterapia, krioterapia i terapia cieplna, kinesio taping, terapeutyczne ultradźwięki. Do głównych oznak, które powinny Cię zaniepokoić aby się udać do fizjo jest między innymi: utrata równowagi, ciągły ból podczas długotrwałego siedzenia przy biurku, skrócony zakres ruchu niektórych twoich mięśni oraz stawów, na przykład barków lub bioder.

2 komentarze do “Terapie manualne to fizjoterapia, czy może coś zupełnie innego?

1. Właśnie szukałem informacji na ten temat. Sam zastanawiam się nad skorzystaniem z terapii manualnej.

2. Bardzo fajnie napisane. Wysłałam do przeczytania mojej przyjaciółce, która bardzo długo pracuje przy komputerze w ciągu dnia.