Sposoby relaksacji w formie manualnej poprzez fizjoterapię

Jeżeli poruszać ciekawe formy relaksacji w formie manualnej, czyli zwykłą fizjoterapię to ciekawym jej „odłamem”, który zyskuje coraz większą popularność jest fizjoterapia stomatologiczna Kraków. Na czym polega? To nic innego jak forma terapii i odprężenia dla okolic narządu żucia. Krótko mówiąc to masaż i ukojenie dla zbyt napiętych mięśni znajdujących się na zewnątrz i wewnątrz ust oraz okolic ust. Ta forma fizjoterapii przywraca fizjologiczne zakresy ruchu dla stawów skroniowo – żuchwowych. Jakie przypadłości obejmuje ta forma fizjoterapii? Jest ona przeznaczona dla osób cierpiących na bruksizm, czyli zaciskanie i nieustanne zgrzytanie zębami przyczyniające się do ich nadmiernego ścierania. Może być to spowodowane chroniczną ekspozycją na stres i zwiększonym napięciem nerwowym. Osoby, które są po urazach ogólnie w obrębie głowy, czyli też szyi i twarzy oraz kręgosłupa w odcinku szyjnym, również mogą potrzebować terapii u takiego eksperta. Jeżeli chodzi o same zabiegi to polegają one jak we wszystkich terapiach manualnych, na zaleconych ćwiczeniach oraz regularności ich wykonania. Jedynie systematyczność w takich problemach ma zastosowanie, ponieważ brak powtarzalności w przypadku każdego mięśnia prowadzi do jego uwstecznienia a nawet zaniku. Przyczyn problemów związanych z tą okolicą mięśni może być całe mnóstwo, bo od ekstrakcji zęba, po stan zapalny a na padaczce i nowotworze kończąc. Warto nie bagatelizować sygnałów wysyłanych przez ciało, zwłaszcza jeżeli są one bólowe.

2 komentarze do “Sposoby relaksacji w formie manualnej poprzez fizjoterapię