Ból nie do wyleczenia? Może osteopatia?

Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym co to tak właściwie jest osteopatia i co robi osteopata? Jeżeli szukałeś uśmierzenia swoich bóli, na przykład związanych z układem mięśniowym i szukałeś niekonwencjonalnych metod, to na pewno trafiłeś na pojęcie osteopatii. Skupmy się jednak na tym jakim specjalistą jest na przykład osteopata Kraków i czego można się od niego spodziewać. Przede wszystkim powinien być to specjalista, jak już wcześniej zostało to wspomniane. Osteopata powinien mieć niezbędne kwalifikacje potwierdzone certyfikatami lub ukończonymi podyplomowymi studiami medycyny osteopatycznej, podlegającymi przepisom ustawy o szkolnictwie wyższym. Może to być fizjoterapeuta lub lekarz medycyny, który ukończył stosowny kurs. Nie bójmy się pytać i dowiadywać, czy dana osoba, która nami się zajmuje ma ku temu kompetencje.

Spowoduje to tylko to, że na rynku przestanie być dużo samozwańczych nie tylko osteopatów. Wizyta w gabinecie powinna zacząć się od dokładnego wywiadu i jeżeli wystąpi taka konieczność, udostępnienia fachowcowi innych medycznych dokumentacji, na przykład zdjęć rentgenowskich albo rezonansu magnetycznego. Specjalista powinien następnie przeprowadzić oględziny pacjenta i niezbędne testy ruchomości lub zakresów ruchu. Dobry osteopata zleci ćwiczenia do wykonania przez pacjenta w domu oraz powinien porozmawiać o zmianie stylu życia dotyczącego: diety, stylu odpoczynku lub nawet przyzwyczajeń – jeżeli oczywiście jest takowe wymagane. To właśnie jest wyraz holistycznego podejścia osteopatii do przyczyn i źródeł bólu.

2 komentarze do “Ból nie do wyleczenia? Może osteopatia?